הרצאה מבוא קצרה בגביית חובות. ההרצאה קצרה ותמציתית זאת מבוססת על העובדה כי לעיתים קרובות די בהדרכה קצרה ומתומצתת על מנת לחשוף בפני המשתתפים בהדרכה את הנקודות החדשות והמרכזיות בעולם הגבייה. ההדרכה יכולה להיות "אורכית" (נושא ספציפי שמועבר במהלך כל ההדרכה) או "רוחבית" (נושאים רבים ומגוונים שניתנים במהלך ההדרכה בצורה של "טעימות").
הרצאה בת ארבע שעות עד יומיים, מיועדת לאנשי גבייה ואנשי גבייה טלפוניים. מטרת ההדרכה היא הכשרה מקצועית שלהם בתחום הגבייה - באמצעות מושגים מעולם הגבייה. המושגים יכולים להיות גנריים או מושגים המותאים לעולם התוכן ולצרכים של אנשי הגביה. מדובר בהדרכת העשרה והעמקה בחומרים שמוצגים על ידי אנשי מקצוע מעולם התוכן של הגבייה, הלכה למעשה.
הדרכה לגביית חובות הלכה למעשה - קורס (החל מיום וכלה בחמישה ימי הדרכה) שעיקרו הוא הנחלת תורת הגבייה, הלכה למעשה, לאנשי גבייה. הוא מיועד לאנשי גבייה במשרדי עורכי דין, בלישכות הוצאה לפועל, במרכזי ומוקדי גבייה, בהנהלות של חברות ופירמות, במשרדי הנהלת חשבונות של ארגונים ועוד.
הדרכת אנשי הגבייה בבואם לעבוד למול הממשקים השונים בארגון שקשורים לתחום הגבייה בצורה זאת או אחרת. הממשקים יכולים להיות: מחלקת הכספים, מנהלי מכירות, מנהלי אזורים, אנשי מכירות, עורכי דין חיצוניים, מפיצים, משווקים ועוד. כל הטעויות או אי מילוי ההנחיות של הממשקים הללו בעצם, בסופו של התהליך מתרכזים למחלקת הגבייה. כל טעות בחישוב או באי זיכוי או באספקה בחוסר או איחור באספקה - משפיעים על הגבייה. מחלקת הגבייה יכולה באמצעים שעומדים לרשותה, בצורה של ניהול ממשקים פנים ארגוניים, להשפיע על מערכות אלו בצורה ישירה של הידברות וגישור על פני קונפליקטים.
הדרכה מתקדמת לאנשי גבייה בכירים, מנוסים ובעלי ותק רב מאוד בתחום הגבייה. היא מבוססת על העובדה שיש להם ניסיון רב מאוד בנקודות המגע עם החייבים בהשגת הסדרים והובלת השיחה או הפגישה עם החייב לנקודת סגירה וסיום ראויים. ההדרכה מתבססת על הניסיון של הקבוצה וניתן לשלב בתוכה גם סימולציות של גביית חובות באמצעות טלוויזיה במעגל סגור. בתוך הסדנאות הללו יש שילוב גם של אקדמיה וגם של פרקטיקה תוך הצגת מודלים מתקדמים בנושא הגבייה וניהול קונפליקטים חיצוניים (למול החייבים עצמם) ופנימיים (בין ממשקים בתוך הארגון). ההדרכה היא לא רק למטרות העשרה אלא מיועדת לשפר באמת את יכולת הגבייה של אנשים אלו.
אנשי גבייה, מתוקף תפקידם הם אנשים שעוסקים במתן שירות. חלק מתוך תהליך הגבייה הוא לתת שירות ללקוחות החברה או לאנשים שחייבים כסף. הגדרתית, אנשים אלו עוסקים במתן שירות. ברם, השירות שהם נותנים הוא מורכב, מסובך ותמיד עם קשיים ותלונות ולמול לקוחות תובעניים. ניתן ללמד את אנשי הגבייה לתת שירות לקוחות (וגם שירות פנים ארגוני) בצורה מעולה, תוך הדגשת ההקשבה, אמפטיה, אסרטיביות, דיבור בגובה העיניים, התאמת סגנון המלל לסוגי הלקוחות השונים, ניסיון לפתור את בעיות הלקוח בצורה של WINWIN ועוד. במקביל, נושא השירות הפנים ארגוני הופך להיות לחשוב ביותר, לנוכח העובדה כי אנשי גבייה מטפלים במגוון רחב מאוד של נושאים הקשורים ללקוח, לאור העובדה שהלקוח(שנמצא בחוב) דורש תשובות ופתרונות לבעיות שונות ומגוונות שהוא עצמו מציף.
אימון אישי לאנשי גבייה - במסגרת האימון ניתן יהיה לשפר את תוצאות הגבייה, את השירות הפנים ארגוני, את מערכת יחסי האנוש של נציג הגבייה, את יכולת המשא ומתן שלו, לשפר את יכולתו לעבוד בצורה מסודרת ומאורגנת, לשפר את ההתמודדות שלו עם מצבי אי וודאות ואת ניהול הזמן האישי שלו. האימון האישי מתואם לחלוטין לא רק למול האדם עצמו שעובר את תהליך האימון אלא גם ואולי בעיקר לתרבות הארגונית של החברה או של המחלקה בה הוא עובד.
הדרכה ואימון לאנשי גבייה חדשים, מייד בכניסתם לתפקיד, לתהליכי הגבייה הנוכחיים בארגון. בתהליכי הדרכה אלו מודרכים האנשים שמגיעים בדרך כלל ממקומות שונים ומרקעי עבודה מגוונים - לתוך עולם תוכן אחד של הגבייה כפי שהיא באה לידי ביטוי במחלקה הספציפית. ההדרכה כוללת לימוד הנחיות, נהלים, שגרות, דוחות וטפסים - ואת תהליכי העבודה של החוב מרגע הגעתו למחלקת הגבייה ועד לגבייה המלאה שלו. ההדרכה תמחיש לקבוצה החדשה (ולעיתים מדובר במספר קטן של אנשים בכל קבוצה חדשה) באמצעות סימולציות והאזנות - את מהות תפקידם.