גביית חובות - הרצאות וסדנאות בועז נחמד

כתיבת תסריטי גבייה

כתיבת תסריטי גבייה

תסריטי שיחה, מהות התסריטים עבור אנשי גבייה, כתיבה של תסריטי שיחה עבור אנשי מכירות שגובים חובות. מטרת התסריטים היא לאחד את הידע הנצבר בארגון בכל הקשור לטיפול בלקוחות, בטיפול בחייבים, בהתמודדות למול דחיינות של חייבים לתשלום והחזרתם לתשלום שוטף (אם יש צורך). תסריטי השיחה בגבייה מתמודדים עם פתיחת השיחה, השארת הודעה, ניהול משא ומתן, טיפול בהתנגדויות, הובלה לסגירה וסיום השיחה.

תרגול תסריטי הגבייה הלכה למעשה

לאחר כתיבת תסריטי השיחה יש צורך לתרגל אותם. ניתן לתרגל אותם במצבי סימולציות והדמייה או במצבים אמיתיים - ולאחר מכן לאסוף את התוצאות של הבדיקה והתרגול על מנת לשפר את התסריטים עצמם. עצם העובדה שחוזרים שוב ושוב על התסריטים מסייעת לתהליך ההטמעה שלהם בקרב אנשי המכירות, צוות הגבייה או אפילו מנהלי המחלקות השונות שמסייעות לצוות הגבייה. ניתן לבצע אימון זה באמצעות מסרטת וידיאו או באמצעות הקלטה - על מנת לאמוד את השיחה האמיתית וכדי להשמיעה שוב, עד לקבלת התוצאה המעולה מהקבוצה.

דוגמא לתסריטי גבייה - טיפול בהתנגדות

התנגדות של החייב (חייב פרטי): אין לי כסף. התמודדויות האפשריות: מתי יהיה לך כסף; כמה כסף תוכל לשלם כרגע על חשבון החוב בכל זאת; האם תוכל להיפגש איתי ולתת לי מקדמה של כמה מאות שקלים על חשבון החוב; אני מוכן ללכת לקראתך אבל אני צריך לקבל ממך כרגע שיקים דחויים למועד הפירעון; אני רוצה לקבל לכך אישור מראש הצוות שלי לחלק לך את החוב לשלושה חלקים; אבל אני חייב לקבל ממך את מלוא הכסף שאתה חייב לי כעת; האם תוכל לתת לי כרגע חצי מהסכום ובעוד שבוע עוד רבע מהסכום; האם יש מישהו שתוכל להלוות ממנו את הכסף........

תסריטי שיחה אד - הוק

כתיבת תסריטי שיחה אד הוק - עבור אירועים מיוחדים או עבור מבצעי גבייה ספציפיים או עבור תהליכי גבייה שהמערכת לא מתורגלת לבצע אותם. באמצעות כתיבת תסריטי שיחה אד - הוק ניתן לקבל עבור נציגי הגבייה או אנשי המכירות או צוות השירות לקוחות - תוכנית עבודה שהפירוט והפירוש שלה באים לידי ביטוי בשיחה או בפגישה עם הלקוח. בין אם מדובר בשיחה יזומה או בשיחה נכנסת, תסריטי השיחה יבטיחו כי מערך הגבייה או המכירות של הארגון מוכן ומאורגן לתת את המענה הנכון ללקוחות החייבים.